Louise Johansson

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Johansson - 18 april 2013 19:34

 


Varför, VAAAARFÖR vädergudar... är det så himla lång årstid med rent utsagt bajsväder i Sverige? 

Av Louise Johansson - 18 april 2013 12:44

 


Jag kan inte förklara min kärlek för detta band. Det går inte, dom är bara så jävla bäst!

Av Louise Johansson - 14 april 2013 23:28

Jag har  flera gånger märkt av människor med falsk snällhet. Ni vet en sån människa som uppfattas som snäll av allt och alla? En som har svårt att säga nej och inte verkar ha några som helst aggriiioner inom sig? Jag känner av det här så himla ofta. Och det är så kul hur folk förknippar ordet SNÄLL med denna typ av beteende.


Det handlar ofta om en människa som är mycket rar utanpå men bär mycket aggressioner inom sig. Denna person uppfattas oftast till en början som mycket vänlig, utan någon dålig sida alls! Men detta döljer då andra motiv. Jag tycker det var en mycket bra kontrast som man kan dra mellan det ”Vita riddare syndromet” och dessa personer. Hur människor uppfattas på ett sätt (som en en snäll mjukis) men döljer så många andra sidor som de inte visar utåt, vanligtvis. Problemet med dessa människor är då att de inte är medvetna om sin egen ondska utan de projicerar sin ilska på andra! De kan inte få in ilskan i sin egen personlighet. De uppfattas alltså som ”...rena som snö - riddare med skinande vita rustningar”. Jag har själv märkt av att man känner en ond aning när man träffar på en människa som verkar vara ”för snäll”. En människa som alltid är snäll, vänlig och pratar gulligt med len röst. Denna person verkar vilja alla väl och tycker det är ont att döda en myra. Jag uppfattar oftast dessa människor som en aning falska, och känner ingen samhörighet med dem. När kommer utbrottet, typ.
”De passivt aggressiva skyler över sin ilska med ett lager av vänlighet”. Dessa personer är lömska.


Vem är då egentligen snäll?

Av Louise Johansson - 14 april 2013 12:27

"Det är väldigt vanligt att man idag får frågor om man ska börja plugga, och framförallt vad man ska plugga. När man frågar folk denna fråga så blir är det nästan alltid 90% av fallen där folk svarar "Jag vet inte". 
Fine. Man vet inte vad man vill plugga, man säger "Aah jag är inte intresserad av något som finns... Jag vill inte plugga ekonomi, juridik eller socionomi... Så jag vet inte". Nehepp? För det var allt som svenska universitet har att erbjuda? Wöööh kom igen. Det finns sååååååååå himla mycket roliga program/kurser som man kan plugga så jag vet inte vad. Och varför är allt så fokuserat på att man måste bli något direkt efter man har pluggat? Ekonom, jurist, psykolog, lärare osv. 

Think outside the box. Lyft på häcken. Gå på nåt öppet hus eller en mässa. Så kommer du därifrån med 2893719 broschyrer och så svårt var det.


Well, my point is. Gå in och läs på antagnigs jävla sida och skriv inget sökord om du inte vet vad du vill plugga. Bara scrolla and you will find peace.

/Upprörd tjej.

Ovido - Quiz & Flashcards