Louise Johansson

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Flytta på er. Jag ska fram.

Av Louise Johansson - 28 mars 2014 16:16

Sverige. Stockholm. Vinter och sommar. Morgonar och eftermiddagar. Att det kan vara sån skillnad. "Vad gör alla dessa människor här just nu!?". Irriterat fejs.
Exakt samma sak som du gör.

Att det är mycket folk omkring en är kanske stressande för många, cirka 99% av Stockholms befolkning verkar det som. Att alla turister som kommer till centralen inte vet om vänstertrafiken eller att man ska stå till höger i rulltrappan. Argt fejs, suck, stön och en lätt eller hård knuff i sidan. Och om man ska korsa trafiken får man en mördarblick. Vafan håller du på med? Att le mot någon är en skam. Sitt helst inte bredvid mig, och stå gärna minst tre meter ifrån mig. Om ett säte blir ledigt så flyttar jag hellre plats än att sitta med någon främling.

Man tycker ju att Stockholmarna borde lära sig snart. Det här är vad man får räkna med. Ju mer man tänker på det när man är i situationen desto roligare blir det.

3 saker man ska göra i rusningstrafik:
1. Le.
2. Mima och dansa till musiken du har i hörlurarna.
3. Gå i lugn takt och släpp alltid förbi folk innan dig.

I promise, I'ts gonna be awesome.

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Johansson - 31 mars 2015 10:45

Idag var jag på ett frukostsemiarie som handlade om stress och oro. Jag är inte en väldigt stressig människa, utan jag tycker själv att jag är väldigt bra på att solla livet. Jag är bra på att prioritera jobbet, men ändå sätta gränser för när det är ...

Av Louise Johansson - 16 oktober 2014 19:08

Det här året har varit helt sinnessjukt. Jag vågar nästan inte prata om det. Känner mig som en sån där kvinna som är med i programmet "Superspararna" fast det skulle handla om att jag är med i alla tävlingar som finns och dedikerar hela mitt liv åt a...

Av Louise Johansson - 17 maj 2014 15:57


Kan människor sluta klanka ned på antirasister. Projicera din förbaskade onödiga ilska på något annat. Jag har under den senaste veckan läst "att det tydligen är inne att vara antirasist" och att "det är inne att visa ståndpunkt mot SD och liknande p...

Av Louise Johansson - 12 maj 2014 17:07

  Alltså, Ed Sheeran. Denna artist! Jag har inga ord. Eller så har jag det, fy fan i hela helvete!!!!!! Han är så fantastisk att jag vet inte vad jag ska ta mig till. One Direction i alla ära, men här snackar vi musikalitet. Mannen spelar in sin...

Ovido - Quiz & Flashcards