Louise Johansson

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Måndagsfundering

Av Louise Johansson - 9 december 2013 20:39

En sak jag funderat på en hel del är det här med förebilder. Idén väcktes på jobbet där vi ofta måste tänka på hur vi ska agera förebild för yngre. Och när man väl har börjat att tänka detta så gnor det in i mitt lilla huvud. Nu för tiden, varje gång jag ser en person som jag tycker ska agera på ett visst sätt - inte gör det. Så stör det mig. Jag blir så irriterad. Hur människor kan vara så egocentriska. Och ja, jag tänker och syftar mest på en-viss-cyrus-som-röker-weed-på-scen.

Varför var hon tvungen? Hon VET att 9/10 av hennes fans är minderåriga. Ja och? JA, de kommer troligtvis tänka "Aha, weed. Inte alls farligt. Det blir man ascool av. Man blir flummig och rolig. Inte farligt alls." Det låter så töntigt. Men så är det, och kan man då inte styra över sina handlingar utan att tänka på sig själv så får man fan ta sig i kragen. Blir så arg på sånt. Kom igen Miley. Kom igen alla amerikanska komedier därallarökerweedochdetärintefarligtochbararoooolig
t. Och med detta flummiga inlägget så vill jag säga. Var en bra förebild för de unga som du vill ska få bra värderingar när de växer upp. Och om du är askänd och har massa minderåriga fans, rök inte weed. Inte på scen på en stor gala iallafall. Jag menar, vafan? Kom igen?


Andra saker jag stör mig på är:

RASISM

SMYGRASISM

EGOISM

TJEJER SOM "INTE ÄR FEMINISTER"

DRYGHET

NÄR FOLK FIMPAR PÅ MARKEN

AFFÄREN I ÖSTERSUND SOM REAR UT TOBAKSVAROR

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Johansson - 31 mars 2015 10:45

Idag var jag på ett frukostsemiarie som handlade om stress och oro. Jag är inte en väldigt stressig människa, utan jag tycker själv att jag är väldigt bra på att solla livet. Jag är bra på att prioritera jobbet, men ändå sätta gränser för när det är ...

Av Louise Johansson - 16 oktober 2014 19:08

Det här året har varit helt sinnessjukt. Jag vågar nästan inte prata om det. Känner mig som en sån där kvinna som är med i programmet "Superspararna" fast det skulle handla om att jag är med i alla tävlingar som finns och dedikerar hela mitt liv åt a...

Av Louise Johansson - 17 maj 2014 15:57


Kan människor sluta klanka ned på antirasister. Projicera din förbaskade onödiga ilska på något annat. Jag har under den senaste veckan läst "att det tydligen är inne att vara antirasist" och att "det är inne att visa ståndpunkt mot SD och liknande p...

Av Louise Johansson - 12 maj 2014 17:07

  Alltså, Ed Sheeran. Denna artist! Jag har inga ord. Eller så har jag det, fy fan i hela helvete!!!!!! Han är så fantastisk att jag vet inte vad jag ska ta mig till. One Direction i alla ära, men här snackar vi musikalitet. Mannen spelar in sin...

Ovido - Quiz & Flashcards