Louise Johansson

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Louise Johansson - 31 mars 2015 10:45

Idag var jag på ett frukostsemiarie som handlade om stress och oro. Jag är inte en väldigt stressig människa, utan jag tycker själv att jag är väldigt bra på att solla livet. Jag är bra på att prioritera jobbet, men ändå sätta gränser för när det är dags för egentid. Min chef oroade sig förra veckan för att jag läste mina mail på kvällen, vilket jag kan förstå. Det kan vara ett orosmoment för många. Men för mig handlar det inte om det, för mig handlar det om en av och på- knapp som jag har i huvudet som jag kan trycka på i vissa lägen. För mig handlar livet om att fylla dagarna med de där små sakerna som ger en ökad livskvalité. Det kan handla om att sitta på balkongen och ta en kopp kaffe, ett glas vatten, att laga supergod och nyttig mat, att träna och känna att jag fylls mer energi eller att lyssna på en peppande och härlig låt.


Jag tänker börja meditera. Jag ska försöka antingen gå ut eller sitta ensam i ett rum på jobbet i 5-10 minuter på lunchen och bara andas, känna nuet.



Ett till random inlägg av mig, varsågoda. 

Ovido - Quiz & Flashcards